Handelsbetingelser for køb på De Stribede OB´s Officielle Fanklub´s hjemmeside

Opdateret september 2023

1. Anvendelse

1.1 Nedestående handelsbetingelser ("Betingelserne") gælder for De Stribede OB´s Officielle Fanklub´s, Pindskrog 13, 5683 Haarby, CVR- nummer 21016748, salg og levering af produkter og tilknyttede ydelser på De Stribedes hjemmeside.


2. Aftalegrundlag

2.1 Betingelserne udgør sammen med De Stribede´s tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om De Stribede´s salg og levering af produkter og tilknyttede ydelser ("Aftalegrundlaget").

2.2 Ændringer af og tilæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis De Stribede og kunden har aftalt dem skriftligt.

2.3 Den akutelle version af Betingelserne gælder altid på ordretidspunktet.

3. Indgåelse af aftale om køb

3.1 Kunden vælger produkter fra Hjemmesiden og tilføjer antal ønskede produkter til indkøbskurven. Så længe ordreprocessen ikke er gennemført, kan de valgte produkter når som helst fjernes fra indkøbskurven.

3.2 Ordreprocessen gennemføres ved fem trin:

  1. Varen lægges i indkøbskurv
  2. Leveringsoplysninger angives, herunder navn, adresse og e-mail.
  3. Betalingsmetode vælges
  4. Ordreoplysninger gennemgås og bestillingen gennemføres ved at acceptere Handelsbetingelserne og derefter klikke på køb-knappen.
  5. Herefter vises en endelig ordrebekræftelse

3.3 Når ordren er gennemført, sender De Stribede en ordrekvittering til kundens e-mail.

Ordrebekræftelsen er alene en bekræftelse på, at kundens ordre er modtaget. Købsaftalen er ikke endelig, før De Stribede har sendt en separat e-mail med accept og gennemførelsen af ordren.

3.4 De Stribede tilstræber at sende kunden en accept eller et afslag på en ordre senest 1-3 arbejdsdage efter modtagelse af ordren.

3.5 Hvis De Stribede bekræftelse af ordren ikke stemmer overens med kundens ordre eller Aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden give meddelelse herom til De Stribede hurtigst muligt efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsatfald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.

3.6 Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre uden De Stribede´s skriftlige accept.

3.7 Hvis ikke alle bestilte produkter er på lager, er De Stribede berettiget til at fortage delleverancer for egen regning.


4. Priser og Betaling

4.1 Alle priser er inklusive moms og ekslusive leveringsomkostninger.

4.2 De Stribede accepterer betaling med kreditkort (Visa-, Mastercard)

5. Levering

De Stribede leverer alle ordrer til den tid, der fremgår af De Stribede´s e-mail til kunden med leveringsinformation. De Stribede har ret til at levere før den aftalte leveringstid medmindre andet er aftalt med kunden. Vi leverer ikke til Grønland eller Færøerne.

6. Forsinkelse

Hvis De Stribede forventer en forsinkelse i leveringen af produkter, giver De Stribede kunden information herom og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen samt en ny forventet leveringstid.

7. Mangler og Reklamation

7.1 Købelovens mangelregler finder anvendelse.

7.2 Kunden skal undersøge alle produkter ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal kunden straks give meddelelse herom til De Stribede. Kunden kan fortabe retten til at gøre en reklamation gældende, hvis kunden ikke reklamerer inden for rimelig tid.

7.3 Lider varen af en mangel, vil De Stribede foretage efterlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for De Stribede.

8. Fortrydelsesret

8.1 Kunden kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale om køb inden for 14 dage efter den dag, kunden har modtaget varen. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender skriftlig meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Kunden har dog kun fortrydelsesret, hvis varen er ubeskadiget, ubrugt og i ubrudt originalemballage.

8.2 Begivenheder og arrangementer er ikke omfattet af købelovens alm. bestemmelser, heller ikke de skærpede bestemmelser for handel via internettet. Du kan derfor ikke få billetter til arrangementer og turer købt i De Stribede´s regi refunderet. Billetten kan dog kun videresælgens til medlemmer.

8.3 Retunering

8.3.1 Hvis kunden ønsker at fortryde købet, skal varen returneres til De Stribede for kundens regning uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor kunden har informeret De Stribede om, at kunden ønsker at udnytte fortrydelsesretten.

8.4 Tilbagebetaling

8.4.1 Hvis kunden udøver sin fortrydelsesret, refunderer De Stribede alle betalinger, som er modtaget fra kunden, dog ikke ekstraomkostninger til levering som følge af, at kunden har valgt en anden leveringsform end den billigste standarlevering.

8.4.2 Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra modtagelsen af meddelelsen om, at kunden vil udøve fortrydelsesretten. Tilbagebetalingen gennemføres ved brug af samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved købet medmindre kunden udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsmetode. De Stribede kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil returvaren er modtaget, eller kunden har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.

9. Oplysninger om klagemuligheder

Klage over købet kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Du kan kan klage via www.forbrug.dk


10. Persondata

10.1 Når De Stribede registrerer kundens køb, registreres ligeledes oplysninger om kunden (navn, adresse, telefon, e-mail) til brug for opfyldelsen af købet og eventuelle fremtidige reklamationssager. Kundeoplysningerne videregives til De Stribede´s samarbejdspartnere til brug for udførsel af købet bl.a. således, at varerne kan leveres til kunden.

10.2 Kundeoplysninger og oplysningerne om kundens køb opbevares, så længe det er nødvendigt for at opfylde formålene med behandlingen af oplysningerne, og dermed som udgangspunkt i max 5 år.

10.3 Kundeoplysningerne og oplysningerne om kundens køb behandles for at opfylde købsaftalen med kunden og dermed for at forfølge en legitim interesse i administrator af kundeforholdet, håndtering af eventuelle reklamationssager, besvarelse af henvendelser fra kunden mv.

10.4 Kunden har ret til at anmode om at få indsigt i sine personoplysninger, berigtige, slette eller begrænse brugen af oplysningerne samt at gøre indsigelse mod behandling af sine oplysninger. Kunden kan endvider have ret til dataportabilitet, hvilket betyder, at kunden kan anmode om udlevering af de oplysninger, kunden selv har givet til De Stribede, i et struktureret og maskinlæsbart format, hvis konkrete betingelser er opfyldt.

10.5 Spørgsmål vedrørende databeskyttelse kan rettes til De Stribede på formand@destribede.dk.

10.6 Klager over De Stribede´s behandling af personoplysninger kan rettes til formand@destribede.dk. Skulle der opstå uoverensstemmelser mellem kunden og De Stribede, som ikke kan løses, kan kunden rette klage til:


Datatilsynet

Borgergade 28, 5

1300 København K

e-mail: dt@datatilsynet.dk

www.datatilsynet.dk


11. Kontaktoplysninger


De Stribede

Pindskrog 13, Snave

5683 Haarby

CVR-nummer 21016748

E-mail: formand@destribede.dk

Telefon: +45 51 16 49 16

Indkøbskurv0
Der er ingen produkter i kurven
Fortsæt med at handle
0
Scroll to Top